1.) A SEBAJ, mint játék, Saca fejéből pattant ki. Megkérdezte, kijátszanék-e egy Sarah nevű lány karaktert, a játék innentől megállíthatatlan volt... :)
2.) A SEBAJ szó az akkori főkarakterek kezdőbetűiből született meg. Sarah, Elliot, Billy, Amber és Lucy, aka "Juci". SEBAJ.
3.) A randi az én teljesen spontán ötletem volt, amikor Carmennel kitaláltam, milyen lenne randira hívni teveclubbon Saca karakterét, Ayumut. Aztán rájöttünk, hogy két szerepjátékos világ összemosása marha jó... és a karakterek innentől átvették az irányítást. Emiatt a randira hívás miatt kapta a játék a RANDI címet.
4.) Az első játék, amin elsírtam magam, az Billy és Amber szakítása után volt. Ame kétszer is megríkatott :)
5.) Billy gonosz karakternek indult, csak aztán Sarah ösztönzésére kifejlődött a jelleme és kiderült, ahogy annyira nem is rossz... az öccse, Kevin, szintén főgonosznak indult, csak aztán az ő jelleme is elkezdett kibontakozni és megváltozott. Gwide családi hagyomány :))
ALAPFOGALMAK
Randi: Carmen elhívta Ayumut randizni, így indult el az egész játék, ezért ráragadt a világukra a "randi" cím.
SEBAJ: a játéknak egy címet kerestünk, a legjobb megoldás a karakterek nevének kezdőbetűjéből összerakni.
S, mint Sarah
E, mint Elliot
B, mint Billy
A, mint Amber
J, mint Lucy, álnév Juci xD
További elnevezések:
-
vesebaj, (Vera, Elliot, Sarah, Elliot2, Billy, Amber, Juci)
-
vakbeles (Vera, Amber, Kevin, Billy, Elliot, Lily, Elliot2, Sarah)
-
bebas (Billy, Elliot, Ben, Amber, Sarah)
Főkarakter: Az a karakter, aki köré az alaptörténet felépül, akinek az életét kiragadva eseményekkel töltöttük meg. Ma már nem igazán lehet főkaraktert megnevezni, annyian vannak.
Akció: azt a fajta játékot illetjük ezzel a jelzővel, amelyik észlelhetően izgalmasabb, eseménydúsabb, ami kiragadja a karaktereket a szürke, romantikus hétköznapokból, adrenalinra, és vérre cseréli azt. Akcióban bármilyen eszköz megengedett, mindent szabad, nincsenek határok.
Mozi: egy adott user a saját karaktereit mozgatja úgy, hogy a partner nincs jelen, de ezt látja. Nem szól bele, csak sodródik az előtte levetített eseményekkel.
Ugrás: az érdektelen, nem annyira érdekes részek kihagyását, mellőzését jelenti, amiről tudjuk, hogy ott van, megtörtént, de nem játszottuk ki sosem. Ha nincs kedvünk végigjátszani valami vontatottat, akkor reggelről pl. estére ugrunk.
Felpörgetés: ha egy játék ellaposodik, nem nyújt annyi élvezetet, olyankor szoktuk valamivel vagy valakivel érdekessé tenni. Betoppanó karakterrel, egy telefonhívással, egy tv-ben elhangzott hírrel. Fantázia kérdése
Reag: a "reagálás" szó lerövidítve. egy adott cselekményre válaszolt reakció a partnertől, ezekből áll a játék.
Véletlen gyerekek: Carmen hívja így Kousukéékat, összekeverve a kifejezést a "végzet gyermekei"-vel. További elnevezések: árva gyerekek, szomorú gyerekek, postai csokimárka, VGY
Lenullázás: a karakter fizikai vagy lelki értelemben vett kikészítése. Addig gyötörni, míg ki nem fordul önmagából (reeeméljük, hogy ez a kifordulás csak képletesen értendő xD)
Gyilkos: ez a kifejezés akkor használatos, mikor egy karakter akaratosan, fájó űrt hagyva megtör egy szép pillanatot, vagy valami fontos jelenetet. Gyilkos lehet egy harmadik, a színre épp betoppanó karakter is, aki tönkreteszi a pillanatot.
WTFOMG: Dóri sajátos meghökkenési formája
folyt. Kev.: A "folytatása következik" röviden "folyt.köv.", nekünk viszont van egy Kevin nevű karakterünk, aki becenevén Kev. Ebből lett a "folyt.Kev.", amit akkor használunk, ha félbe kell hagyni egy játékot, amit szeretnénk befejezni :)
|